Hej tack för ditt svar!!!!kg-student skrev:Har du ruggat upp bromsytan i trummorna med smärgelduk? Brukar hjälpa en del.
Om du bromsar lite hårdare, drar det fortfarande då? Mina drog snett när jag var på väg in till bes men de var perfekta på bromstesten (troligen för att han trampade hårdare så då hämtade den sämre ikapp).
Tvätta samtidigt riktigt rent för det kan finnas gammal oljeavlagring om något hjul/hjulcylinder läckt tidigare.
Bromsytan menar du trum belägget? Dom är helt nya, men jag ska prova det du säger att göra rent allt, för smutsigt där inne det är det! Jag hissa upp den på pallbockar igen nu, och tog av den gummibiten där man kan se bromsarna hur dom ligger, sen även justeringen. Jag justera igen så dom låg en bit ifrån, bad min fru hoppa in i bilen, sen snurra jag hjulen sen bromsade hon, då ser man när belägget trycker emot trumman, men när hon släpper på bromsen så går dom tillbaka endast lite litegrann....plus att dom rör sig olika uppe och nere, trots att jag har justerat dom samma......
konstigt konstigt, men jag får ta av allt igen och se över det och rengöra allt?
Iaf mycket tacksam för all er hjälp, minsann inte lätt när man inte grejar med sånt här ofta (och de är ju skönt det iaf)
Mvh
Robin