texasaircooled?

Detta är kategorin för dig som satsar mer på POWER än krom!

Moderatorer: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun

tribaliztic

Re: texasaircooled?

Inlägg av tribaliztic »

Det KÄNNS ju som det är typ 200 hästar i motorn iaf =) Jag tänker mig mest att om jag ändå ska renovera "på riktigt" kan jag lika gärna stoppa i roligare prylar. Prisskillnaden verkar inte vara så brutalt stor.
/Fredrik
1500 -69:a
Fler buggysar på Gotland?
ALEXANDER

Inlägg av ALEXANDER »

haha. o där slutar allmän väg. Välkommen till trimträsket haha.

Det är ju det som är de farliga som gör de så lätt att gå ner sig. Priskskillnaden mellan orginaldelar och betydligt trevligare delar är ju inte astronomiska på något sätt. Då blir de väldigt lätt att man köper sig en smidd motviktsvev istället för en original. Ska man ändå "däcka" blocket kan man lika gärna ta upp för större cylindrar. Behöver man nya cylindrar e de ingen skillnad på priset beroende på om de e original diameter eller 94 osv osv.

Men jag lovar det kan sticka iväg ändå.

Är du ändå lite nellad så slunga iväg ett mail till eightsecbug@spray.se o be om gubbens telefonnr, snacka med honom o fråga vad han skulle ta för ett kitt liknande det du tittat på fast ihop-plockat med bättre delar.

sen kan du ju fråga martin om o bearbeta ett block åt dig. carlssonmartin@telia.com
ska du ha större cylindrar får du även tänka på att du behöver ha kört upp topparna för sen passar inte dom längre med större cylinderdiameter.
tribaliztic

Inlägg av tribaliztic »

hehe, som läget är nu har jag knappt råd med de typ 1500:- som jag lagt ut på delar till elsystemet + baklyktor och backspeglar. Dock försöker jag få lite koll tills det är läge att uppgradera.
Tack för tipsen, ska kolla upp det där när det blir dags!
/Fredrik
1500 -69:a
Fler buggysar på Gotland?
Skriv svar