Moderatorer: Magoo, kg-student, Björn J., fgronlun
Nej, det blir det inte. Bromsljuskontaktena är hydrauliska, de fungerar på samma sätt som oljetrycksgivaren på motorn, fast tvärtom. Dom skall ge kontakt då det blir ett tryck, oljetrycksgivaren ger ju kontakt och varnar då trycket blir för lågt.bitchbug skrev:Jag ska lufta in i döden ikväll då helt enkelt, blev mest svordommar igår och då är det bättre att åka hem och äta något haha. Men även om jag har luft i rören till bakbromsarna så borde det väll bli tillräckligt med tryck i huvudcylindern för att bromsljuskontakten ska hoppa igång eller har jag förstått hur systemet fungerar?
Bromsmekande bland det värsta jag vet.kg-student skrev:Jag var inne på det också, men eftersom det funkar när det kopplas på främre kretsen tror jag mer på hbc-fel/luft.
Är det skillnad på främre och bakre kretsen i hbc? Alltså sitter bromskraftfördelningen där. (Tyskarna kunde bygga in lösningar på den tiden.) Någon som vet? För då kan det vara så att hbc-framkretsen funkar bättre eftersom den ger ett högre tryck/flöde? Och i så fall kan det vara luft i bakledningen. Lägre tryck = mer känsligt för luft?